LV.AMO.2013.6.4
i
Vai skaitļus no \(100\) līdz \(200\) var sadalīt divās grupās tā, ka skaitļu
reizinājumi abās grupās ir vienādi?
Atrisinājums
|
40.AMO, 6.klases 4.uzdevums
-
00:13 Uzdevuma saprašana: Naturāli skaitļi (nav negatīvi, 0 un nav daļskaitļi).
-
00:32 Uzdevuma saprašana: Precīza nozīme frāzei „no 100 līdz 200” – atruna par galapunktu ieskaitīšanu.
-
01:18 Risinājums: Ja divi reizinājumi ir vienādi, tiem jādalās ar vieniem un tiem pašiem skaitļiem. Metode: Secinājumi no vienādības.
-
01:54 Risinājums: Pirmskaitļu jēdziens un skaidrojums. Definīcija: Pirmskaitļi.
-
02:19 Risinājums: Vienādi skaitļi dalās ar pirmskaitļiem to pašu skaitu reižu. Metode: Skaitļa viennozīmīgs dalījums pirmreizinātājos.
-
02:30 Risinājums: Piemēŗs ar pirmskaitli 101. Metode: Pretpiemēra uzminēšana, lai apgāztu pieņēmumu (ka abi reizinājumi ir vienādi).
-
03:33 Atskats: Ar uzdevumu nesaistīts piemērs (1,2,3,4,5,6,8,9,10), kuru VAR sadalīt divās grupās.
-
04:23 Atskats: Analīze, dalot pirmreizinātājos.
-
04:48 Atskats: Pielietota teorēma par viennozīmīgu sadalīšanu pirmreizinātājos.
-
05:40 Atskats: Virknīti (1,2,3,4,5,6,8,9,10) izsakām kā pirmskaitļu reizinājumu.
-
07:28 Atskats: Kādēļ virknītei nevar pievienot skaitli 7.
-
08:20 Atskats: Kā noformēt uzdevumu olimpiādē.
|